Odată ce profesoara Ana Sevan și-a reluat funcția de director al Casei de Cultură, opera și-a reintrat în drepturi la Turda. Exact la șase luni după spectacolul cu Nabucco, de Verdi, oferit de Opera Vox, în luna octombrie a anului 2018, Teatrul Aureliu Manea din Turda a găzduit cel de-al doilea spectacol de operă din acest an.

Organizat de Casa de Cultură, împreună cu Primăria și cu Consiliul local,  spectacolul desfășurat vineri, 12 octombrie, a prilejuit spectatorilor turdeni întâlnirea cu eroii operei Orfeu și Euridice, a compozitorului german Christoph Willibald Gluck (1714-1787) ”primul reformator al perioadei muzicale clasice și, totodată, unul dintre cei mai importanți compozitori de operă” din vremea în care genul se afla la începuturile sale.

Personajele principale, Orfu, Euridice și amor, întruchipate de un trio feminin alcătuit, în ordinea enumerării personajelor, din Cristina Tureanu, Lorena Puican și Ioana Popa, au călătorit prin Infern, unde Orfeu a intrat pentru a-și întoarce la viață soția, pe Euridice, moartă în urma mușcăturii unui șarpe veninos. Amor, zeul iubirii l-a încurajat pe Orfeu să întreprindă acea călătorie în „lumea morților” populată de furii și spectre, care l-au întâmpinat încă de la intrarea în Infern, pe la poarta lui Hades. Nălucile belicoase, personificate de Elvira Hrihorishyna, Antonia Iacob, Nicoleta Filipaș, Lăcrămioara Rostaș, Biro Anna, Roxana Șelariu, Pal Kincso, Christine Razec, Cristiana Cenean, Gabriela Chiorean, Dara Roxin, Alexandra Coșbuc, Anton Babias, Lorincz Norbert, Claudiu Chereji, Davis Pogana, Aurelian Filip, Denis Ursan, Tudor Țibrea și Titus Sâmpelean, care au vrut să îl împidice pe Orfeu să intre în Infern, au sfârșit prin a capitula, cucerite de frumusețea cântecului lui Orfeu și înduioșate de durerea acestuia. Dar, odată coborât în Infern, în cele din urmă Orfeu încalcă condiția impusă de zei, care i-au cerut să nu o privească pe Euridice până nu se vor întoarce în lumea celor vii. După ce și-a privit soția, înduioșat de rugămințile acesteia, care credea că soțul său nu o mai iubește, Orfeu a realizat că a încălcat condiția impusă de zei pentru întoarcerea la viață a Euridicei și, deznădăjduit, a încercat să își pună capăt zilelor. Dar Amor, intrat în rolul unui Deus ex machina, după modelul teatrului antic, a readus-o iarăși al viață pe Euridice și opera s-a încheiat cu un final fericit în care bucuria revenirii la viață a fost exprimată prin dansul cvintetului alcătuit din balerinele Petra Trăilă, Balli Anita, Aurora Isvanca, Ariana Marcu și Olah Agatha.

La realizarea spectacolului cu opera Orfeu și Euridice, de Christoph Willibald Gluck au mai contribuit lector univ. dr. Lizbeth Tetrade (acompaniament la pian), prof. drd. Luminița Toader (coregrafie), Vlad Bulgăr, Axenia Roșca și Livia Petrescu (costume și plastică scenică), Dominik Mario Iabloncic (asistent regie) și conferențiar univ. dr. Ina Hudea (regie și plastică scenică), toți cadre didactice la Academia de Muzică Gheorghe Dima, din Cluj-Napoca. Realizarea spectacolului a fost coorodnată de către profesor univ. dr. Liliana Moraru, de asemenea cadru didactic la Academia de Muzică Gheorghe Dima.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.